Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

MCZ

30. 1. 2008 19:52
Trvalá hodnota

Nehodlám se už zamotávat do uplynulé diskuse, částečně mé názory vyjádřili někteří přítomní, takže jen "malý" dodatek.

Mimo zmíněných výtek mi vadí, že drtivá většina současné herní produkce postrádá tzv. uměleckou hodnotu. Sám jsi to ostatně potvrdil svým pohledem (rozhodně ne ojedinělým), kdy ses klasifikoval coby hráč "populárnějších" her (neber to jako osobní urážku, soudím tak dle tvého vkusu) - přehnaně řečeno "Vyjde nový Need for Speed, vyhodím tedy ten předchozí a pustím se do novinky"; tohle je ryze spotřebitelský přístup; umění časem možná mění význam, ale rozhodně neztrácí na své hodnotě. Asi podobně, jako některé hollywoodské blockbustery - pro spoustu lidí je to asi fajn sezóní zábava, ale pak přijde nástupce a "starý" film se může jít klouzat.

(Stupidní limit, dokončení v dalším příspěvku :-) .)

0 0
možnosti

MCZ

30. 1. 2008 20:00
Re: Trvalá hodnota

Já neprahnu po nějakých intelektuálních origiích, ale věřím, že se právě dá skloubit ta zábavní i umělecká hodnota, jak to již několik titulů předvedlo (úspěšně například Mafia, ale existují i mnohem starší), děje se tomu ovšem stále méně častěji a v opakování tisícekrát převařených klišé o invazích mimozemšťanů etc. skutečně nevidím ani ten nejmenší přínos.

A myslím, že takový druh her, kde příběh píše skutečný scénarista a nikoli uklízečka firmy coby vedlejšák dva týdny před vydáním hry a zároveň technická i hratelností stránka hry je na solidní úrovni, může být mnohem zajímavější jak pro "konzumní", tak pro "intelektuální" herní publikum (ne, že bych tím úplně zanevřel na oddychové FPS atd.), navíc mnohem trvalejší a zapamatovatelnější.

0 0
možnosti

Selen

21. 1. 2008 12:04
Souhlasně mručim

Nostalgicky vzpomínané pecky těží z nápadu a dětství, a to je všechno. Každého bavila v 6ti letech digihra chobotnice, i když se o hře ani nedá mluvit. Stejně tak bavily a baví i dnes 8mi leté děti superjednoduché hry, co kdysi existovaly na Atari, Commodoru, ZX Spectrum. Protože to je krok vpřed oproti vláčkům a stavění z lega. Prince of Persia a Golden axe posunuly laťku výš, Wolfenstein a Dune 2 přišly s něčím úplně novým. V té době šlo o něco úžasného, kolovaly na disketách a konkurence byla mdlá. Těm lidem, co je tehdy jako děti nadšeně hráli je dneska 25-35 let, mají jiné priority a jejich nostalgické vzpomínky zastírají jenom to, že už je hraní tolik neoslovuje. Už nejsou nadšeni jak po měsíci úsilí sehnali hru XY na 5disket!, nepoužívají slovo pařan, nediskutují zákysy. Stále hrají, ale daleko méně, a jelikož se nedostavuje euforie dětství, alespoň vzpomínají. Ale dnešní děti Dunu 2 a Dungeon Mastera neznají a nadšeně křičí z Crysis a Total War sérii. To je prostě vývoj...

0 0
možnosti
JB

Jan Bors

20. 1. 2008 15:50
Nostalgie

chtěl jsem článkem spíše říct, že to co nás drží u starších her je mnohem více nostalgie, než skutečná kvalita, ale také jsem řekl, že i tak se najdou nesmrtelné vyjímky. Ale pro nás co jsme si k nim vypěstovali nějaký vztah. Mladší generace hráčů prostě po hrách našeho srdce ani neštěkne. Třetí myšlenka je, že dnes hry jsou všeobecně mnohem lepší, hratelnější a hezčí. Tvrdím to z toho důvodu, že ačkoliv se v herní minulosti nacházeli skvělé hry, další roky se vyskytly lepší hry a tak to bude pokračovat pořád dál... btw - nad soupeřením vývojářů v závodě o lepší grafiku nevydím vůbec nic špatného, ale je to možná proto, že jsem zanevřel na neustálou nutnost upgradovat PC a koupil jsem si konzoli...

0 0
možnosti

tygr.karlos

20. 1. 2008 14:41
OLD vs NEW?

Dneska už se ve hrách jenom závodí o lepší grafiku, "hratelnost" a podobný ptákovinky. Pokud chcete začít hrát, tak to chce k ovládání nastudovat 100 stránkový návod, koupit nabušenou sestavu, podstoupit 20minutovou instalaci zabírající několik GB, zkouknout 60 minut herních videí... ale to já sakra nechci! Chci se odreagovat, proto rád zasednu ke klasikám z dětství jako třeba Prehistorik 2 (tuhle hru prostě miluju), Prince of Persia, Supaplex, Dune 2, Duke Nukem3D apod. Nebo klasický automatovky jako Golden Axe, Streets of Rage, Sonic - to jsou prostě úžasný odreagovačky.

Nic proti moderním hrám, sám si občas i když zřídkakdy nějakou zahraju, ale prostě to už není ono.

Pro pobavení doporučuju např. hry ze serveru freegame.cz a jim podobných, fandové programátoři pořád ještě vytvářejí jednoduchý, hratelný hry, takže i dneska si staromilec přijde na svý ( a to je mi 18, pánové;-) )

0 0
možnosti

doktor_bota

20. 1. 2008 13:34
Není to tak úplně pravda.

Těch několik herních principů, které se donekonačna v hrách objevují, prostě mohou poskytnout zábavu jen v době, kdy jsou pro hráče neznámé - za deset let budou dnešní děti nostalgicky vzpomínat na své "zakladatele trendů". Velmi dobře si pamatuji, jak na "pecky" na PC nadávali staří mazáci z osmibitů, přičemž používali stejnou rétoriku, jako autor... Není ale pravda, že by staré tituly nelákaly a nebavily zkušené hráče - tituly jako Dune 2 či Lands of Lore jsou pro mne stejně zábavné, jako před lety, přičemž rozhodně nechci snižovat kvality jejich nástupců, jako např. C&C TW či Oblivion...

0 0
možnosti
M

mikymauz

20. 1. 2008 9:48
Človíčku, človíčku...

K "odborné" stránce věci nemám co říct, neb jsem v životě žádnou počítačovou hru nezkusil, nicméně by mě zajímalo kouzlo, které způsobí, že je někdo na sebe schopen(kousek pod fotkou) bez uzardění prozradit, že se věnuje "psaní o počítačých..."

A jinak zdravím pana Žabáka, napadlo mě totéž a líp bych to neřekl.

0 0
možnosti

doktor_bota

20. 1. 2008 13:27
Re: Človíčku, človíčku...

Já se domnívám, že autor plánoval použít slovo "počítačových", z kontextu to je docela jasné.

0 0
možnosti

Nika

20. 1. 2008 9:42
analogie

- to je jako s muzikou. Novinky nikdy nejsou zárukou kvality. Avšak vymývání mozků spotřebitelům velí zahodit staré a hlavně nakupovat nové, ještě lepší a podobně.

K autorovi řeknu jediné - je ještě mlád a ještě má velmi úzký obzor.

0 0
možnosti

Žabák

20. 1. 2008 9:26
Vyběhni do ulic

Vyhlédni si nějakou pěknou žabku a zkus si s ní raději zahrát hru na tatínka a na maminku. Snad jsi na tuhle skvělou hru od svých přeškolních let už nezapomněl. Protáhneš si tělo, uvolníš endorfiny a třeba i to děvče bude mít veselejší víkend.

Ale hlavně jí u toho nekecej o hrách počítačových. Přehoď výhybku.

0 0
možnosti
ZO

zo

20. 1. 2008 9:21
jen tak

Píšeš příteli voloviny nevíš o tom že?Momentálně , ani nevím pokolikáte, si hraji Descent 1,2,3.Kolikrát jsem hrál Dungeon Mastera ani nevím.A žádná z nových her prostě na tyhle staré nemá.Mám spoustu her z osmdesátých a devadesátýcl let.A prostě ač graficky jsou dnešní hry na vysoké úrovni, jejich obsah je mnohdy o ničem.Můj názor.Novou hru/2 či 3 roky starou jsem si nekoupil žádnou.Laru Croft mám celou a koupenou v obchodě.Za ty dnešní bych nedal ani 100 korun.Je vidět že nevíš o čem hry jsou.Takovej Doom1 je naprosto excelentní hra.A žádná nová hra tohohle typu na něj nemá.Asi o těhle starejch hrách moc nevíš co?

0 0
možnosti

abcde

20. 1. 2008 9:02
Perspektýva.

Když vidím autorovu otpimistickou tvář, připadá mi tragikomické, že asi netuší, možná že ani nechce tušit, co se stane, až časem bude muset povinně přejít z jedné počítačové hry na druhou, která se zabývá také počítáním, ale drobných v dlani

0 0
možnosti
  • Počet článků 25
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1553x
Jen tak proudem i proti...